Het uitzendbureau
De klant
Kelly Services Inc. is een Amerikaans uitzendbureau dat wereldwijd actief is. Het bedrijf plaatst werknemers op alle niveaus in verschillende sectoren, waaronder financiƫle dienstverlening, informatietechnologie en juridische afdelingen.
Haar professionele diensten omvatten ook human resource- en managementadvies, outsourcing, werving, loopbaantransitie en leveranciersbeheer.
De uitdaging
Kelly Services heeft vele projecten die wereldwijd zijn verspreid, met grote en kleine projecten met werknemers die vanuit verschillende landen samenwerken.
De behoefte is om alle gegevens van een project en medewerkers in 1 omgeving te beheren in plaats van de ouderwetse gedeelde mappen en excel documenten. Denk bijvoorbeeld aan HR informatie, tijd logboeken, projecttaken, HR cases, facturatie, rapportage, planning en communicatie.
Een belangrijke toevoeging is dat bepaalde data enkel toegangbaar mag zijn voor bepaalde functies of voor HR medewerkers van een specifiek land. Ook klanten van Kelly moeten toegang hebben tot bepaalde gegevens en samenwerking functies.
De oplossing
Al is het per project afhankelijk welke oplossing er gekozen is, is in de meeste projecten een combinatie van de Zoho People module en Zoho Analytics die ideale uitkomst.
Met de mogelijkheid om medewerkers en klanten te laten inloggen op 1 omgeving, waar men alle informatie kan inzien, bewerken en toevoegen in de geconfigureerde formulieren kan een projectteam perfect samenwerken. Dit terwijl het management en de klant met de analytische rapporten live kan inzien.
Met de goedkeuringsflow op bijvoorbeeld uren, taken of verzoeken kan het management, de HR afdeling of de klant perfect beheren, dit terwijl met de uitgebreide rollen en rechten configuratie elke gebruiker enkel toegang heeft op informatie die voor hen benodigd is.
Dankzij de announcement en samenwerkings functionaliteiten kan men direct met elkaar communiceren en is er 1 plek waar alle informatie staat. In de praktijk blijkt dat het mail verkeer en aantal documenten / versies tot wel 80% kan dalen.
De mogelijkheid voor medewerkers om al het bovenstaande niet alleen op de website uit te voeren maar ook via de mobiele apps zorgt voor nog snellere data invoering en communicatie.
De voordelen
- 1 omgeving voor klant/medewerker en management voor alle data en communicatie
- Uitgebreide samenwerking mogelijkheden zoals project tools, HR cases en announcement
- Daling van mailverkeer en documenten
- Meerdere landen of afdelingen kunnen in 1 omgeving samenwerken dankzij de rollen en rechtenstructuur en goedkeuringsflow
- Snellere communicatie en data invoer met de mobiele apps
- Direct inzicht voor alle stakeholders met de BI rapportages