ns-blog-twillio

Daar gaat de telefoon. Mijn collega rent vanaf zijn bureau tegenover mij naar het crème witte toestel aan de andere kant van de kamer. “Goedendag met CloudAdvies, waar kan ik u mee helpen?” Het is even stil. “Nee sorry die is op het moment even niet op zijn plek. Zal ik hem vragen om u zo even terug te bellen?..Ja dat snap ik…. Oké… ik zal het aan hem doorgeven.”

Dit is een bekend voorbeeld wat elk kantoor dagelijks wel ziet of hoort gebeuren. Vervelend, de beller heeft niet waar hij voor belde en de collega is weer in zijn werk gestoord. is dat niet beter te regelen? We leven toch in een tijd waar alles via “de Cloud” te koppelen valt?

Nu zijn wij sinds kort Twilio gaan gebruiken, compleet geïntegreerd in ons Zoho-CRM. Twilio is een aanbieder van IP-telefonie. Zij zijn samen met Zoho met een oplossing gekomen om direct uit het CRM te kunnen bellen en gebeld worden. Dit brengt allerlei mooie mogelijkheden met zich mee die niet mogelijk zijn met de traditionele telefoonlijn.

Zo zocht ik vroeger een klant op in mijn CRM om hem daarna met de telefoon te bellen. Nu doe ik dit meteen vanuit mijn CRM. Hartstikke handig. Belt iemand mij op, dan verschijnt de contactinformatie die in mijn CRM gekoppeld staat in het desbetreffende telefoonnummer direct in mijn scherm als een pop-up. Zo kan voor het gesprek is begonnen al anticiperen op wat komen gaat. Daarnaast wordt bij elk binnen komend gesprek automatisch een notitie gemaakt. Zo werk ik snel efficiënt zonder steken te laten vallen.

Maar de mogelijkheden gaan nog veel verder. Met één muisklik zie ik welke collega’s beschikbaar zijn en welke bezet of offline. verlaat ik het kantoor? Ik zet mijn status op “on device” en ik ontvang mijn telefoontjes op mijn mobiel. Zo ben ik altijd bereikbaar.

Twilio heeft het makkelijk gemaakt om een telefooncentrale op te zetten. Zo zet je, zonder ingewikkeld programmeerwerk, makkelijk een keuzemenu op, of koppel je de openingstijden aan je telefoonnummer. Zo hoort een beller meteen wanneer je bereikbaar bent.

Sms’en vanuit je CRM? Ook dit is mogelijk. Stuur bevestigingen naar een individu of stuur een groeps-SMS naar honderden mensen.

Dit is even kort wat mijn eerste ervaring was met onze nieuwe manier van bereikbaarheid.

Nathan Sprenger

Junior accountmanager

13327521_1282511538430147_4798293312431768095_n